Belady thwarts a cyber attack on its Atlas website بلادي تتصدى لهجوم الكتروني على موقع الاطلس

Image

 

تزامناً مع إعلان مؤسّسة بلادي جزيرة الإنسانية يوم 16 أبريل الماضي عن تاريخ إطلاق الموقع الإلكتروني، "أطلس سجون مصر"، تعرّض هذا الأخير إلى هجمات إلكترونية متتابعة بغرض تعطيل العمل عليه وإيقافه نهائيّّا حتى قبل موعد الإطلاق الرسمي المقرر بتاريخ الثّالث من يوليو 2022. 

Coinciding with the announcement of Belady- an Island for humanity on April 16th concerning the release date of “Egyptian Prison Atlas” (EPA) website, the website was subjected to successive cyber attacks with the aim of disrupting its work in process and suspending it permanently- even before the official launch date scheduled for July 3rd, 2022.

 

وتبعا لطبيعة موقع أطلس سجون مصر الذي يضمّ مجموعة من المعلومات التوثيقية لقضايا سياسيّة وقضايا التّعبير والحريّات العامّة و يساهم في تكوين صورة حقيقية على ظروف الاحتجاز في السّجون المصريّة منذ عام 2013 وحتّى الآن. فمن الواضح أن الهجوم الإلكتروني يحمل خلفية سياسيّّة إعتادت القمع وتكميم الأفواه والعمل على طمس الحقائق وتزييفها، وعليه فإن مؤسسة بلادي جزيرة الإنسانية تؤكد على ما يلي :

The EPA documents information related to political, freedom of expression, and public freedom cases, and thus contributes to creating a realistic image of detention conditions in Egyptian prisons since 2013 to date. Accordingly, it is clear that the cyber attack is committed for political reasons by forces that are accustomed to repression and silencing of dissident voices, as well as destroying information and falsifying facts. Henceforth, Belady underlines the following:

 

-إن إعتياد النظام السياسي الحالي التعامل مع الأفكار والمشاريع التي لا تعبر عنه أو تعارضه بالهجوم والمنع من النشر بشتّّى الطرق سيؤدَي حتما إلى مزيد من الظلم والإستبداد.

-إن هذه المحاولات القمعية لن تزيدنا إلّّا إيمانا بعملنا و إصرارا على التشبث بنشر كل إنتهاكات حقوق الإنسان وتوثيقها.

-إن الهجوم الإلكتروني الأخير الذي تعرض له موقع أطلس سجون مصر تم إفشاله ولن يؤثر بتاتا على موعد إطلاقه أو على أيّّ من محتوياته.

-The habituation of the current political regime to attack and prevent through various means the publication of ideas and projects that do not represent or oppose it will inevitably lead to more oppression and tyranny.

-These repressive attempts will only increase our faith in our work and determination to continue publishing and documenting all human rights violations.

-The latest cyber attack on the EPA was thwarted and will not affect the launch date or any of its contents.

#أطلس_سجون_مصر

#EgyptianPrisonAtlas